ישיבת אורייתא שדה בר

ישיבת אורייתא נוקדים – חוות שדה בר

"עוד עולה מהעדויות שמר שדה עצמו עודד לא פעם הליכה של קטינים לזונות על מנת ״שיתפרקו״ או כאשר סבר שמי מהחניכים סובל מאי תפקוד מיני או קיימת אצלו בעיה בזהות המינית. בפני הוועדה נשמעו עדויות על מצבים בהם נגרם לקטינים אלה נזק נפשי כתוצאה מהשתתפות בחוויה מסוג זה." מתוך דוח הועדה לחקירת האירועים בחוות שדה בר ויוסי שדה.

לאחר שמדינת ישראל ביטלה ליוסי שדה ולעמותה שלו (עמותת בית עציון) את הסמל מעון בעקבות הממצאים הקשים ומעשיו החמורים של יוסי שדה – הכספים שיוסי כל כך אהב שהיו מגיעים כל חודש ממשרד הרווחה וממשרד החינוך הופסקו ויוסי החליט לפנות לקהל יעד החרדי ששם הציבור עדיין לא מכיר את מעשיו וכך יוכל הוא להמשיך להכניס כספים לעמותה שלו ולהחזיק את שטחי החווה. בשנים האחרונות הביא יוסי שדה מספר ישיבות שישכרו ממנו את שטחי החווה ובכך יוכל להמשיך לטעון כי העמותה שלו עדיין משמשת לחינוך וכמובן להכניס עוד כסף לכיסו. כל הישיבות והמסגרות עזבו לבסוף עד שהגענו כיום לישיבה החדשה ישיבת אורייתא נוקדים (חוות שדה בר). 

במקביל ממשיך יוסי שדה ושותפו יונתן קורן (כתבה נרחבת על מעשי יונתן קורן, תעלה בקרוב) להחזיק אתר אינטרנט ובו הם מנהלים קמפיין גיוס תרומות ובכלל מציגים תמונה הזוייה שקרית ואפילו פלילית כאילו יש להם מעון מטעם המדינה ויש שם נערים והם מבקשים תרומה כספית. 

בין הישיבות ששכרו מיוסי את השטחים היו : מכינת ידידיה, ישיבת דוד המלך,מכינת לפידות ומכינת בראשית

 


יוסי שדה עם נערי הישיבה. מתוך סרטון תדמית של הישיבה

"עוד
שוכנעה הוועדה כי התנהלותו ״האנטי ממסדית״ של מר
שדה, הקר
ינה באופן ישיר על היעדר היכולת של המקום להתנהל על-פי
נורמ
ות המתבקשות ממוסד ציבורי בכלל
וממוסד חינוכי- טיפולי בפרט.
רצונו של מר שדה לקיים מסגרת שאינה כפופה לנורמות כל שהן, היא שקבעה שבחווה לא
יהיה רישום, לא יהיה תיעוד או דיווח. הוא הנהיג את תרבות ה״אנחנו והם״ על פיה כל מי שלא ״אנחנו״, הוא ״עוין לנו ומסכן את קיומינו״ לרבות הממסד, המשפחה
הביולוגית, מוסדות המדינה כגון משטרה, רשויות הרווחה ושב״כ, חניכים שעזבו את החווה
ועוד.."  מתוך דוח הועדה לחקירת האירועים בחוות שדה בר ויוסי שדה.

ישיבת אורייתא ויוסי שדה – טירוף מערכות

רקע על ישיבת אורייתא

ישיבת אורייתא בהנהלת (הרב) יאיר רוזנברג, עברה גילגולים רבים לאורך שנותיה. בגלגולה האחרון היא עבדה תחת רשת אורט, והייתה מכונה "אורט אורייתא עפולה" לפני כשנה רשת אורט החליטה לפטר את הרב יאיר רוזנברג מתפקידו כמנהל הישיבה בעקבות אירועים מסוימים שככל הנראה התרחשו תחת ניהולו בישיבה. להלן תגובתה הרשמית של רשת אורט לפיטורים:

"רשת אורט השקיעה ומשקיעה סכומי כסף גדולים ב 13 מוסדות ומסלולים לחרדים שהיא מפעילה בהצלחה רבה, כולל בישיבת אורט אורייתא עפולה, שגם כיום היא עדיין גרעונית. יעידו על כך העמותות והרבנים שהרשת איתם בקשר ומפעילה את מוסדותיהם. לצערנו, נתגלו ליקויים בהתנהלות הישיבה והדברים בבדיקה. טרם נתקבלה החלטה סופית בעניין. מפאת כבודם של עובדיה ומנהליה של הרשת, לא ניגרר לנהל את הדברים בתגובות לתקשורת., "

בשנת 2009 לאחר הפיטורים של הרב יאיר רוזנברג, החליט הרב לצאת במסע בכי וזעקה בראיונות רדיו על פיטוריו על ידי רשת אורט ובמקום לקבל את הדין ולהניח לתלמידים להמשיך בחייהם עם הנהלה חדשה ומוסרית כמו שרשת אורט יודעת לנהל הוא מסיבותיו שלו (שיכול להיות נכונות אין לנו כלל הבנה בכך או דעה) החליט לצאת למסע  ולחפש מקום חדש לישיבה שלו. לצערנו הוא בחר במקום הלא נכון.


הרב יאיר רוזנברג

מתוך סרטון תדמית של הישיבה

מי עומד מאחורי ישיבת אורייתא נוקדים – חוות שדה בר

הפרסומים הראשונים על החיבור בין יוסי שדה ובין הרב יאיר רוזנברג, התחילו בשנת 2019 לאחר שהרב יאיר רוזנברג פוטר מרשת אורט וכאמור חיפש מקום חדש להקים לעצמו מקום משלו עם שיטתו היחודית לחינוך אשר לא בהכרח מסתדרת עם הכללים הנהוגים במערכות חינוך רישמיות. נראה כי יוסי שדה חיכה הרבה זמן לדמות כזאת. מצד אחד אפשרות להכנסה כספית אדירה לעמותה שלו ומצד שני אפשרות לחזור ולהיות דמות דומיננטית בקרב בני נוער חרדים בתוך מגזר אשר לא מכיר את עברו ואת מעשיו. מכיוון שהוועדה אסרה על מדינת ישראל (להלן מסקנות הוועדה) להפנות נערים ליוסי שדה, יוסי חשב לתומו כי הוא מצא פרצה אשר מאפשרת לו בעקיפין לחזור ולהסתובב בחברת הנערים ובמקביל לקבל מימון מהמדינה דרך צד שלישי – ישיבת אורייתא.

כאמור הפרסום הראשון הופיע באתר האנטרנט "בחדרי חרדים" ושם הופיע כתבה המקדמת את המסגרת ובו הופיע סרטון שנועד ליחצן את הישיבה החדשה לקראת כנס של גוף המכונה "נוער בסיכוי" בראשותו של הרב יצחק דוד גרוסמן.

נראה כי יוסי שדה והרב יאיר רוזנברג, הקפידו לטשטש את הקשר בינהם, לשם כך השם שנבחר לישיבה היה "ישיבת אוריתא נוקדים" ולא "שדה בר". יש לציין כי הגוף "נוער בסיכוי" הינו גוף מכובד ורציני אשר לא ידע על הקשר בין יוסי שדה ובין הנערים. בימים אלו אנו מעדכנים את הנוגעים בדבר בקרב משרד הרווחה, רבנים ואנשים ציבור אשר אחראים לגוף "נוער בסיכוי" במעשיו של יוסי שדה, ובקשר שלו לבני הנוער. ואנו משוכנעים כי הם יבצעו את החלטות הוועדה שהקים שר הרווחה אברהם הרצוג בראשותה של הגברת פנינה גאי, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר – אשר אסרה על מדינת ישראל לבצע התקשרות חינוכית עם יוסי שדה.

 

 

 


יוסי שדה עם תלמיד הישיבה. מתוך סרטון תדמית של הישיבה

הגופים מאחורי הישיבה. מתוך סרטון התדמית

גוף נוסף אשר מופיע בסרטוני התדמית לישיבת אורייתא נוקדים – חוות שדה בר, מכונה "קידום "  ולעיתים מכונה "מצפן" -"מרכז הכוון ויח"צ למסגרות חינוך חרדיות"  כל השמות האלו מוליכים לאותו מספר טלפון ולאותה כתובת מייל, נראה כי מדובר בגוף של עסקנים חרדים אשר מתעסק בשימור נוער מתוך העולם החרדי ובהפנייתם למסגרות. 

נראה כי השם שצץ כל הזמן סביב הגוף הזה הוא אדם בשם משה יצחק ראשגולד, לפי הכתבה נראה כי הוא עומד בראש המסגרת הזאת. אולם מסתבר כי הוא גם יד ימינו של הרב יאיר רוזנברג, בישיבת אורייתא נוקדים – שדה בר הלא הוא יוסי שדה כמובן. ובנוסך הוא סוג של רכז השמה למסגרות שונות אשר מתעסקות עם נוער חרדי. 

(בימים אלו אנו עורכים תחקיר על הגוף, נשמח למידע נוסף בנושא. ניתן ליצור איתנו קשר דרך הלשונית צור קשר פה באתר).

חשוב לציין כי אין כלל לגזור גזרה שווה בין מעשיו הידועים והחמורים של יוסי שדה במשך השנים כלפי הנערים בחווה ובין הרב יאיר רוזנברג ומשה ראשגולד,  וייתכן כי הם נפלו באופן לא מכוון תחת ידו של יוסי שדה  יחד עם זאת כאשר הם מייצגים את יוסי שדה בסרטונים שלהם כדמות מחנכת לבני הנוער ומאפשרים לו גישה אליהם יש בכך משום פריצת כל גבולות המוסר! כפי שקבעה הוועדה הממלכתית, ואת זה יש לעצור בכל מחיר. לא נוכל לאפשר לעוד בני נוער להיפגע מיוסי שדה.

זה כתבה ראשונה ובסיסית בלבד על האירועים האחרונים בעמותת בית עציון ויוסי שדה. בכתבות הבאות נעסוק בדמויות אשר ניזונות יחד עם יוסי שדה מכספי המדינה – העמותה במסווה של עזרה לבני נוער. כגון יונתן קורן מזכיר העמותה. ועוד בעלי תפקידים בעמותת בית עציון – יוסי שדה, אשר הפכו את העמותה לעסק כלכלי לכל דבר ועניין תחת כסות של עזרה לבני הנוער.

וכרגיל אנו עומדים מאחורי מה שכתוב מילה במילה, אם בכל זאת מישהוא מהנוגעים בדבר(לא מר שדה.. בנוגע אליו אין מה לתקן הכל ידוע וברור) חש כי חלק מהמידע חסר נשמח אם יצור איתנו קשר. 


מתוך כתבת תדמית על ייסוד הישיבה עם יוסי שדה

משה ראשגולד עם יאיר רוזנברג בחוות שדה בר